maanantai 18. huhtikuuta 2011

Kasvukipuja


Lämmintä maitoa ja lämpimät sukat... Nyt voi nukkumatti tulla!

Vertti pikkuisella on jatkuvasti iltaisin jalat kipeänä kasvukivuista. Nyt on oloa helpottamassa pitkävartiset raidalliset univillasukat.

tiistai 12. huhtikuuta 2011

Mörkö se lähti piiriin



Mörkö se lähti piiriin. Tinttan tanttan tallallei.
Mörkö se lähti piiriin. Mörkö se lähti piiriin.


Mitähän se Mörkö tahtoo, Tinttan tanttan tallallei?
Mitähän se Mörkö tahtoo? Mitähän se Mörkö tahtoo? 



Mörkö se tahtoo Viljan, Tinttan tanttan tallallei.
Mörkö se tahtoo Viljan. Mörkö se tahtoo Viljan.




 Mörkö se tahtoo Vertin, Tinttan tanttan tallallei.
Mörkö se tahtoo Vertin. Mörkö se tahtoo Vertin.



Mörkö se tahtoo Valtsun, Tinttan tanttan tallallei.
Mörkö se tahtoo Valtsun. Mörkö se tahtoo Valtsun.



Mörkö tahtoi myös uudet housut (Ottobre 3/2005) ja liivimekon (Ottobre 1/2009 ) babysametista,
sekä t-paidat (Ottobre 1/2006 ) ja bodyn (Ottobre 1/2006 ) mörkö-interlockista...

maanantai 4. huhtikuuta 2011

Keiju



Keijuina keikumme, kiidämme, liidämme
lentävän linnun lailla;
kevätriemua, riemua mielessä kuljemme
päivän kultamailla.




Kukkaset tuoksuvat matkamme varrella,
metsolan kannel kaikaa,
sinilähtehet läikkyvät, tähtöset väikkyvät,
raitis laulu raikaa.

Immi Hellén


 
 



lauantai 2. huhtikuuta 2011

Tatti ja hattivatti


 Meidän pikku hattivatti ja itse valittu tattikangas. Tämä oli Vertin "pakko saada" kangas ruotsista.


Kaava on piiretty Vertille hyvin sopivasta me&i mörköpaidasta.

maanantai 28. maaliskuuta 2011

Kierrätystä


MLL:n kerhosta vaihtamistani kankaista syntyi tällainen kokeilu. Sekä mekko, että jakku ovat käätömalleja, eli saumojen  kanssa tuli askarreltua, jotta vaatteen voi kääntää ympäri. Molemmissa on toinen puoli kissa-collegea ja toinen violettia puuvillakangasta. Jakusta tosin tuli vielä hieman iso, joten joutunen tekemään mekkoakin yhden numeron suuremman jossain vaiheessa...

Nukumatti lasten...


Tässä pehmoisessa haalarissa on sulosita käydä odottelemaan nukkumatin saapumista. Haalari on Ottobren 1/2011 lehdestä ja vetoketjun ompelu edelleenkin kehittämishaasteena...

sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Villinä Viidakossa


Menoa ja meinikiä oli kuin viidakossa konsanaan, kun pojat saivat JNY Design:n viidakko interlock paidat. Näiden parissa vierähti viimeinen lomapäivä. Nyt on poikien hyvä leikkiä leijonia tai apinoita!